сряда, 16 февруари 2011 г.

Социалните мрежи в Европа

Между 17 август и 16-ти септември 2010 г. GMI провежда онлайн проучване по поръчка на Mediacom Science.
В панела са включени интернет потребители – 1225 французи, 1105 германци, 1045 белгийци, 1010 италианци, 540 испанци и 501 холандци, на възраст между 14 и 69 години.
Проучването разкрива зрелостта на страните по отношение на най-често срещаните практики в социалните мрежи.

Италианците посещават по-често социалните мрежи, но имат по-малко приятели
Среден брой на посещенията на социалните мрежи по страни


Средният брой на сайтовете, посещавани от потребителите на социалните мрежи, е 1,9 във Франция, 2,3 – в Нидерландия, 2,2 – в Германия и в Испания.
Средният брой на приятелите на членовете на тези сайтове е най-голям в Италия – 87, във Великобритания и в Холандия – 77, в Испания – 69, в Германия – 57, Франция – 53.


Две трети от европейците преглеждат профила си всеки ден
Честота на посещенията на социалните мрежи


Най-привързани към социалните мрежи са италианците – 76 % от които преглеждат профила си поне веднъж на ден, докато Холандия е с най-малък брой ежедневни посещения на потребителите.
Във всички страни около 90 % от потребителите посещават профила си поне веднъж седмично.

Facebook доминира на сцената, изключение е Нидерландия
Най-важни социални мрежи в Европа


В Германия по брой на потребителите Facebook (60 %) е пред MeinVZ (50 %) и Wer-kennt-wen.de (36 %).
Във Великобритания Facebook (94 %) изпреварва Twitter (28 %) и Friends Reunited (25 %).
В Италия Facebook е пред MySpace (21 %), Twitter (17 %), domineTuenti (37 %).
Но Нидерландия има по-различен лидер – Hyves.nl, който обединява 80 % от потребителите на социалните мрежи, изпреварвайки Facebook (63 %) и LinkedIn (24 %).

Обединеното кралство е с най-голям брой фенове на марки
Относителен дял на потребителите, фенове на марки


Във Франция 36 % от феновете са възраст от 20 до 29 години, една четвърт – от 30 до 39 години, 21 % - от 14 до 19 години, 12 % - от 40 до 49, а 7 % са над 50 години. Повече от половината са с висше образование и имат над 2000 евро нетен месечен доход на домакинство.
40 % сред тях търсят информация за марката, 28 % искат да намерят хора, с които да споделят своя интерес, и само 25 % искат да покажат своята ангажираност (привързаност) към марката.

Twitter: Една четвърт от французите споделят своите бюлетини
Бюлетини: абонирани, които споделят в социалните мрежи


Функцията „Споделете с вашата мрежа” се използва в Европа рядко от абонираните за бюлетини.
Въпреки това, 14 % от потребителите на Facebook в Италия, абонирани за бюлетини, вече са използвали тази функция, 13 % - във Франция, 12 % - в Германия и във Великобритания.
26 % от потребителите на Twitter във Франция споделят своите бюлетини, 21 % - в Италия, 19 % - в Испания, 18 % - във Великобритания и в Германия.

Няма коментари:

Публикуване на коментар