четвъртък, 6 януари 2011 г.

„Лагардер” се освобождава от чуждестранния медиен бизнес

5 януари 2011 г.

Френската компания „Лагардер”, която притежава британското издателство „Ашет Филипачи”, е започнала преговори с американската медийна компания „Хиърст Корпорейшън” за продажбата на своя издателски бизнес. За това пише pressgazette.co.uk.
В навечерието на Нова година двете компании са публикували съвместно заявление, в което се съобщава, че преговорите за възможната продажба ще продължат до 30 януари.
„Лагардер”, която издава списание „Elle”, е съобщила преди Коледа за своето желание да продаде над 200 от принадлежащите й списания в 45 страни и да се съсредоточи върху изданията във Франция.
Във Великобритания „Ашет Филипачи” издава осем списания, в това число „Elle”, „Elle Decoration”, „Red and Psychologies”.
На „Хиърст Корпорейшън” принадлежи „Дъ Нейшънъл Мегазин Къмпани”, която издава над 20 списания-брандове във Великобритания, включително „Company”, „Cosmopolitan” и „Harper’s Bazaar”.
В края на декември се съобщава, че „Лагардер” има намерение да продаде радиобизнеса си в Русия – „Европейская медиа группа” (ЕМГ), която управлява мрежите „Европа Плюс”, „Ретро FM”, „Радио 7”.